Koolitused

Team Estonia eesmärgiks on sportlaste mitmekülgne toetamine, mis hõlmab ka süstemaatilist koolitus- ja arendustegevust. Regulaarsed inspiratsiooni- ja õppepäevad toimuvad 3x aastas (tippsportlastele kevadel ja sügisel, noorsportlastele sügisel). Info koolituste kohta avaldame Team Estonia kodulehel ning saadame kõikidele liikmetele ka e-kirja.

Treeningute vahel või miks mitte ka lennureisidel on võimalik osa saada praktilistest ja just teile suunatud koolituste videosalvestustest. Koolituse vaatamise soovist kirjuta palun piret@eok.ee. 

Team Estonia sportlastele loodud koolitused:  

Sportlase karjäärikõver (90 min)
Raul Rebane, kommunikatsiooniekspert, koolitaja, Gerd Kanteri tiimi looja ja juht

Ettekandes tutvustab Raul Rebane sportlase karjäärikõverat ning jagab praktilisi kogemusi, kuidas sellel teekonnal ettetulevaid riske maandada. Ettekanne on täis põnevaid fakte ja statistikat: näiteks kas teadsid, et tippsportlased elavad keskmiselt 5 aastat kauem kui mittesportlased?

Lisaks saad teada, kuidas sportlasena murda enda „klaaslage“? Milline on spordi konkurentsieelis teiste valdkondade ees ning mis saab elust pärast sporti?

Eelarve koostamine ning investeerimisega alustamine (90 min)
Jaak Roosaare, investor, 50% Klubi asutajaliige ja “Rikkaks Saamise Õpiku” autor

Jaak keskendub oma ettekandes rahalise olukorra kaardistamisele ning sammudele, et kindlustada endale ja oma perele parem rahaline tulevik. Kuidas kontrollida kulusid, suurendada tulusid ja investeerimisega teenida passiivset rahavoogu?

Ettekandest leiad mõtteid, kuidas lõpetada vanemate rahakotist sõltumine ning kuuled nutikaid lahendusi, et suurendada iseenda sissetulekuid. Räägitakse ka sellest, mida teha auhinnarahadega. Ehk paneb ettekanne sind hoopis uutmoodi rahast mõtlema. 

Treeningute, õpingute ning eraelu sidumine teel tippu (45 min)
Karl-Martin Rammo, purjesportlane
Kaarel Nurmsalu, suusahüppaja ja kahevõistleja

Raamatud ja internet on kõiksugu tarkusi täis, kuid oluliselt efektiivsem on õppida teiste vigadest ning kogemustest. Karl-Martin ja Kaarel on õpikunäited elust enesest, kes on edukalt suutnud ühildada tippspordi, õpingud, karjääri ning pereelu. Nad jagavad enda kogemusi, kuidas sporti ning selle kõrval olevat muud elu edukalt ühtseks tervikuks siduda nii, et sportlikud tulemused sealjuures paraneksid. Nad teavad hästi vastust küsimusele, kas muru on ikka mujal (väljaspool spordiväljakut) rohelisem.

Ettekandest leiad palju põnevaid mõtteid ja ideid, näiteks kui oled jõudnud Netflixist kõik „Squid Game“ osad ära vaadata, siis ilmselgelt on sul ajalist ressurssi piisavalt, et seda õpingutesse, treeningutesse või karjääri ülesehitamisse panustada. Nende meeste kogemus väidab, et mida vähem on aega, seda suurem on fookus ning rohkem saab tehtud.

Minu teekond toitumishäireteni (60 min)
Grete Gaim, laskesuusataja
Anna-Liisa Sutt, võrkpallur
Johanna Allik, iluuisutaja
Kerstin Joandi, ROK-i poolt tunnustatud toitumisnõustaja
 

Söömishäire kontrollib paljude sportlaste elu, kuid seda ei märgata alati või sellest ei räägita väga tihti. Aastaid kestev õudus omab laastavat mõju sportlase tervisele ja karjäärile. Kolm endist tippsportlast jagavad enda kogemusi võitlusest söömishäiretega. Saad teada, kuidas söömishäireid märgata, kust leida abi ning teha nii, et söömishäired sinu unistusi ja tervist ei hävitaks.  

Usu endasse ehk kuku kuus, tõuse püsti seitse korda (45 min)
Janika Lõiv, jalgrattur
Raimo Ülavere, koolitaja ja spordicoach

Janika alustas tippspordiga alles täiskasvanueas, eesmärgiks ei vähem ega rohkem kui pääs Olümpiamängudele. Ta jagab enda inspireerivat teekonda, mis tõestab, et kõik on võimalik kui ümbritsed end õigete inimestega ning usud endasse.

Sportlasteekonnal tuleb ebaõnnestumisi ette rohkem kui võite ja eneseületusi. Spordicoach Raimo jagab kogemusi, kuidas leida eneseusk isegi lootusetus seisus ning toob Janika põhjal näiteid, kuidas kukkudes põlvedelt tolm maha pühkida ning uuesti püsti tõusta.  

Tippsportlase toitumise alustalad, vedelike tarbimine ning menüü planeerimine (180 min)
Kerstin Joandi, ROK-i poolt tunnustatud toitumisnõustaja

Õigel toitumisel on suur mõju saavutusvõimele.

2-osalise loengusarja esimeses osas selgitab ROK-i poolt tunnustatud toitumisnõustaja Kerstin Joandi toitumise alustalasid, millest lähtuvalt edaspidi enda toiduvalikuid üles ehitada. Täpsemalt räägitakse mikro- ja makrotoitainetest, energiavajadusest ning vedelike tarbimisest. Samuti saad teada, kuidas toituda vahetult enne ja peale trenni/võistlust ja trenni/võistluse ajal ning kuidas sõltuvalt perioodist (treening/võistlus/puhke) planeerida enda menüüd.

Loengusarjast saad positiivse tõuke seniste harjumuste muutmiseks.

Kehakoostisega manipuleerimine ning toitumine vigastustest parandamiseks (180 min)
Kerstin Joandi, ROK-i poolt tunnustatud toitumisnõustaja

Loengusarja teises osast saad teada, kuidas toitumisega saavutusvõimet parandada. Räägitakse ka sellest, kuidas langetada kehakaalu tervislikult – nii, et see ei mõjutaks sooritusvõimet. Millisele perioodile peaks kehakaalu langetamise ajastama? Sageli on vaja hoopis kehakaalu tõsta – kuidas aga seda teha (vihje: kiirtoidu söömine ei ole siinkohal mõistlik lahendus).

Kas teadsid, et ka vigastustest paranemise protsessi saab toitumisega oluliselt kiirendada? Milline peaks olema toiduvalik sellisel juhul?

Lõpetuseks räägitakse veel suhtelisest energiadefitsiidist ning söömishäiretest/häirunud söömiskäitumisest.  

Kuidas tagasilöökidega toime tulla? (180 min)
Raimo Ülavere, tunnustatud koolitaja ja spordicoach
Marko Albert, endine tippsportlane

·         Mis asi on enesekindlus spordis, kuidas see tekib, kaob ja kuidas seda teadlikult kasvatada?

·         Kuidas suunata ja hoida oma tähelepanu tegevustel, mis toovad tulemusi?

·         Miks tagasilöögid tekivad, kuidas me neid ise tekitame ning kuidas nendega toime tulla?

·         Endine tippsportlane jagab ausalt lugusid enda valusatest tagasilöökidest ning sellest, kuidas ta nendega toime on tulnud.  

Konflikt treeneri või meeskonnakaaslastega – toimetulek ja lahendamine (60 min)
Katrin Roosileht, koolitaja

Konfliktid on aeg-ajalt vältimatud ning neid võib ette tulla nii treeneri, meeskonnakaaslaste kui ka konkurentidega. Konflikte ei tasu vältida, kuid oluline on oskus neid lahendada.

Konfliktide lahendamine vajab väga ratsionaalset lähenemist, emotsioonide juhtimist, hästitoimivate tehnikate järjepidevat rakendamist ja eelkõige positiivset avatud hoiakut konfliktist kui võimalusest muutuse ellukutsumiseks. Ettekandest leiad kontseptsioone, harjutusi ja praktilisi meetodeid, mida saab konfliktide lahendamiseks kasutada.

Vigastuste riski vähendamisest (60 min)
Katre Lust-Mardna, füsioterapeut

Värskeid teadmisi Rahvusvahelise Olümpiakomitee spordifüsioteraapia õppest ja käigust Norra olümpiaettevalmistuskeskusesse jagab füsioterapeut Katre Lust-Mardna. Põnevast ettekandest saad teada, mis võiks olla norrakate kuldmedalite taga ja kuidas meie siin saaks võimalikult vigastuste vabalt treenida. Katre räägib ka sellest, et ei pääse me venitusteta ja ka sellest, kui oluline on ikkagi lihastreening.

Kohustuslik kuulamine igale sportlasele, kes soovib vigastustevabalt treenida!  

Kuidas teha spordi toetamisest strateegiline koostöö?/Kuidas leida endale toetajaid? (53 min)

Toetaja leidmine muudab sportlase teekonna tippu oluliselt lihtsamaks kui pelgalt oma jõududega hakkama saades. Antud ettekandest kuuled erinevaid vaateid ja koheselt praktikas rakendatavaid mõtteid, kuidas endale toetaja leida ning kasvatada sellest välja kõigile vajalik koostöö ja kahepoolne sünergia?

Millised on need nipid, millega toetajale läheneda? Sõna „EI“ tuleb kindlasti rohkem kui „JAH“ – kuidas sellega toime tulla? Toetuse saamisega alles koostöö algab – kuidas minna edasi?

Persoonibrändi loomine sotsiaalmeedias (45 min)
Kairi Killing, sotsiaalmeedia strateeg

Sotsiaalmeedia rolli enda loo jagamisel, kogukonna loomisel ning meediakanalina ei ole võimalik alahinnata. Esimese asi, mida inimesed tänasel päeval uut nime kuuldes teevad, on Googeldamine ning sotsiaalmeedia profiilide uurimine. Kuidas teha nii, et esmakohtumine sotsiaalmeedias tekitaks usaldust ning muudaks sind toetajate jaoks atraktiivseks? Millistel platvormidel tasub praegu olla ning kuidas teeb Team Estoniasse kuulumine sind ihaldusväärseks?

Team Estonia liige sotsiaalmeedias (10 min)
Margus Kiiver, EOK turundusjuht

Team Estonia on Eesti spordi kvaliteedimärk – sinna kuulumisega kaasneb staatus ja väärtus, kuid samas kasvab ka vastutus kui ka mõjuisiku roll. Kuidas muudab Team Estoniasse kuulumine sind toetajate jaoks ihaldusväärseks? Millised on @teamestonia Instagrami konto põhimõtted?