Kirsipuu ja Mae sõprus on kestnud aastakümneid, meeste sõnul alates aastast 1997.
„Meil oli ühiseid sõpru, hakkasime seltskondades läbi käima,“ meenutab Mae. „Meil klappis. Meie väärtushinnangud olid sarnased. Jaan oli sel ajal ikkagi juba tegija, mina vaatasin talle alt üles.“
Sõprade seltskond saatis Kirsipuu teele ka tähendusrikka, 1999. aasta Tour de France’i eel. Mae jälgis seda suusalaagris olles. „Õhtused trennid üritasime nii sättida, et viimast veerandtundi näeks, Eurospordi vahendusel jälgisin neid,“ mäletab Mae.
4. juulil 1999. aastal rõkkas kogu Eestimaa – Prantsusmaa velotuuri avaetapi viimasel 350 meetril tuhises Kirsipuu selge võitjana üle finišijoone. Kättevõidetud kollast liidrisärki õnnestus kanda lausa kuuel etapil järjest – esimese sprinterina Tour'i ajaloos.
„See oli minu karjääri üks kõige tähtsamaid asju. Sellest sai nii mõnigi asi jätku, enesekindlus kasvas. Samas see oli mentaalselt ja füüsiliselt jube raske. Tiim ei olnud selleks valmis, meil ei olnud vastavat personali, peamänedžer tahtis, et oleks võimalikult palju kajastust igal poole. Poole pealt oli vaimselt toss väljas juba. Tagantjärgi on muidugi kihvt, et sellise asjaga hakkama sain. Vahel on lahe, räägid mõne võõra inimesega ja siis ta ütleb jutu lõpus: „Aitäh nende emotsioonide eest! Ikka kõva vend olid!“ muigab Kirsipuu.
Jalgratturil oli suur roll ka Eesti maailmakaardile viimisel. „Kohe pärast etappi oli Prantsusmaa televisiooni otsesaade, saatejuht võttis välja Euroopa kaardi, kus ei olnud veel Balti riike eraldatud ja küsis: „Näita mulle, kus see Eesti on?“ Ütlesin talle: „Anna andeks, sul on vana kaart!“ Rahvas vilistas selle saatejuhi välja,“ naerab Kirsipuu.
Vaata, mida on Mae Kirsipuult õppinud ning kas Kirsipuu on Prantsusmaal siiani kodukootud nimi, EOK videost:
„Tähistame sajaga!“ on Eesti Olümpiakomitee 100. juubelit tähistav mainekampaania, mis toob esile viimase saja aasta Eesti spordi valitud säravad hetked, tunnustab taustajõude nende taga ja Eesti spordi fänne, kes neile hetkedele erineval moel on kaasa elanud. Kampaania valmis koostöös Havas reklaami- ja meediaagentuuriga ning disainiagentuuriga Brandon Disain. Meie spordikangelased ja nende säravad hetked jõuavad Eesti inimesteni läbi telereklaamide ja JCDecaux välireklaami pindade kuni 17. detsembrini.