Meediakoolitus alaliitudele
Eesti Olümpiakomitee korraldab 19.-20. oktoobril alaliitudele, maakonna spordiliitudele ning teistele spordiorganisatsioonidele põhjaliku kommunikatsiooni- ja meediakoolituse, mida viib läbi tunnustatud ajakirjanik ning meeidanõunik Rasmus Kagge.
Esimene koolituspäev keskendub sisekommunikatsioonile ning teine päev kriisi- ja väliskommunikatsioonile. Koolitus suunab osalejad kirglikumalt ning avatumalt kasutama igat head võimalust oma sõnumite edastamiseks nii asutusse sisse (sh klubidele, sportlastele, lapsevanematele) kui avalikkusele.
Pane ennast koolitusele kirja SIIN. Koolituspäeva omaosalus on 150€ (ei sisalda lõunapausi). Registreerimine kestab 1. oktoobrini.
Koolituse programm:
Esimene päev 19. oktoober – sisekommunikatsioon
9.00-9.30 – Sissejuhatus
09.30-10.45 – Kõige alus oma sinu motivatsioon ja häälestus
Kommunikatsiooni tähtsus, toimimise loogika ja enda roll selle sisustamisel, ka
kõige kriitilisemas olukorras. Selles osas tuuakse mitmeid positiivseid
näiteid, kuidas organisatsioonid on saanud endale tugevad ja
armastatud eestkõnelejad ning üles ehitanud toimiva sise- ja väliskommunikatsiooni,
mis lõpuks annab eelise ka näiteks toetajate leidmisel või kogukonna loomisel.
10.45-11.00 Kohvipaus
1.00-12.15 Sisekommunikatsioon kui parim tööriist meeskonnatunde ja -vaimu hoidmiseks:
Kas, miks ja kellele on sisekommunikatsioon üldse oluline ja vajalik?
Millised on peamised kanalid, taktikad ja viisid, et hoida oma organisatsiooni
(sh treenerid, sportlased, klubid jne) ühises infovoos?
12.15-13.00 Lõunapaus
13.00-14.15 Sotsiaalmeedia ja teised omakanalid kommunikatsiooni tööriistana
Milliseid sotsiaalmeedia platvorme kasutada organisatsiooni nähtavuse
suurendamiseks? Kas mõistlik on lisaks teha head uudiskirja, pidada blogi või
lindistada tihedalt podcaste?
14.15-15.00 Lauaõppus meeskondadele – kuidas käituksid sina?
Praktilises osas ehitavad osalejad üles strateegia, kuidas nemad
sotsiaalmeediat oma eesmärkide nimel ise parimal moel ära kasutaksid.
15.00-15.15 Kohvipaus
15.15-16.00 Lahenduste analüüs ja esimese päeva kokkuvõte
Teine päev 20. oktoober – välis- ja kriisikommunikatsioon
09.00-10.00 – Ajakirjandusega suhtlemise põhitõed – kas
pressiteatest piisab või peaks veel pingutama?
Kuidas meediaga proaktiivselt suhelda nii, et sellest sünniks maksimaalne kasu?
Käime läbi kogu meediaga suhtlemiseks ja intervjuuks/pressikonverentsiks
ettevalmistamise protsessi koos erinevate harjutustega. Millal on mõistlik
korraldada pressikonverents, millal tark teha pressiteade või millal teha
valitud ajakirjanikule eksklusiivne ettepanek artikliks või intervjuuks. Selles
osas analüüsitakse erinevate ajalehtede, tele- ja raadiosaadete, portaalide
intervjuude žanreid. Räägitakse ajakirjanike erinevatest ootustest,
eesmärkidest ja taktikatest lugude kirjutamisel ja intervjuude tegemisel.
10.00-11.00 Praktilised harjutused – küsimused, vastused, lugu ja sõnumid
Selles osas tehakse harjutusi, kuidas ette aimata ajakirjanike küsimusi ja
kuidas valmistuda parimateks vastusteks. Kuidas käituda õelate küsijate ja nn
ootamatute küsimuste korral? Millised on päästerõngastest vastused küsimustele,
mis on teemast täitsa mööda? Praktilised harjutused, milliseid küsimusi
erinevate saadete ajakirjanikud küsiksid ja kuidas võiks ühes või teises
olukorras võimalikult huvitavalt ja oma põnevaid sõnumeid esile tõstes vastata.
11.00-11.15 Kohvipaus
11.15-12.15 Kriisikommunikatsiooni põhitõed
Selles osas analüüsime viimase aja kõige olulisemaid kriisijuhtumeid Eesti
meedias ning otsime vastust, kas neid kriise oleks saanud ära hoida mingite
konkreetsete ennetavate tegevustega või kas kriise oleks saanud kiiremini
jahutada, kui oleks tehtud teisi otsuseid. Me vaatleme näiteks varasemaid
kriisijuhtumeid – mis on üldiselt nende põhjused, tüüpvead nii enne kui pärast
kriisi puhkemist.
12.15-13.00 Lõunapaus
13.00-14.00 Praktiline õppus – kuidas lahendada kriise?
Kriisisituatsioonide põhjal koostatakse strateegia, kuidas olukorda lahendada -
mis ajal, millistes kanalites, milliste tegevustega ja milliste sõnumitega välja
tulla? Jutupunktid meeskonna kõneisikule, kes peab kriisi kohta andma nn
ajakirjanikule ka intervjuu.
14.00-14.30 Kriisiintervjuud iga meeskonna kõneisikutega
Selles oas tehakse läbi reaalne intervjuu ajakirjanikule, kes küsib
kriisisituatsioonile omaselt väga palju teemasse ja sellest mööda juhtivaid
küsimusi.
14.30-16.00 Kriisijuhtumite ja intervjuude analüüs
Iga meeskond esitleb oma strateegiat kriisi lahendamisel, millele järgneb
videointervjuu analüüs. Eesmärk on toetavas keskkonnas õppida ja analüüsida,
kuidas võiks ja peaks erinevaid kriise lahendama, et päriselus oleks lihtsam
proaktiivselt tegutseda.
16.00-16.15 Kokkuvõte
Koolitaja Rasmus Kagge omab meediakogemust nii
raadio-, tele- kui kirjutavas ajakirjanduses aastast 1991. Kuni 2016. aastani
töötas ta erinevates ajakirjandusväljaannetes – ajalehtedes Eesti Päevaleht ja
Postimees, telekanalites TV3 ja Eesti Rahvusringhääling, raadiokanalites Kuku
ja Vikerraadio. Aastatel 2016-2017 oli Rasmus ametis valitsuse
kommunikatsioonibüroos peaministri meedianõunikuna. Meediakoolitusi on Rasmus
korraldanud alates 2005. aastast nii riigi- kui erasektori suurematele ja
väiksematele ametitele, asutustele ja ettevõtetele. Samuti on Rasmus teinud
personaalseid koolitusi erinevatele riigi- ja sihtasutuste, kohtute, kaitseväe
ja eraettevõtete tippjuhtidele. Koolitamise kõrval nõustab Rasmus koos oma
meeskonnaga igapäevaselt kümneid eraettevõtteid ja ka riigiasutusi.